E-commerce i bezpieczeństwo przesyłek

Jak pakować produkty, by docierały do kupujących w stanie niepogorszonym? Kluczowy jest wybór właściwego opakowania. Powinno ono uwzględniać rodzaj produktu, jego wielkość, wagę i podatność na uszkodzenia. Znaczenie ma to, czy jest wrażliwy na wstrząsy i drgania oraz inne czynniki mechaniczne, a także na wilgoć, niską oraz wysoką temperaturę itp. Rozwój branży e-commerce sprawił, że dziś przez internet sprzedaje się już niemal wszystko. Jednak dla potencjalnego e-sprzedawcy zaistnienie w świadomości klientów wcale nie jest takie proste. Po pierwsze musi konkurować z wieloma innymi firmami, które oferują podobne produkty, po drugie musi przekonać do siebie kupujących. Jednym ze sposobów na zdobycie ich zaufania jest bezpieczna przesyłka. Wybór opakowania, który pozwoli dotrzeć sprzedawanym produktom do miejsca docelowego bez żadnych uszkodzeń, jest kluczowy z kilku istotnych powodów.

Koszty związane z uszkodzeniem produktów

Warto pamiętać o tym, że w wielu przypadkach za uszkodzenia przesyłek w trakcie transportu będzie odpowiadał sprzedający. Wynika to z obowiązujących przepisów prawa. Odpowiednie zapisy zawarto w ustawie o prawach konsumenta oraz w art. 548 § 3 Kodeksu cywilnego.

Prawo stanowi, że jeżeli sprzedawany przedmiot jest przesyłany przez sprzedawcę kupującemu będącemu konsumentem, to niebezpieczeństwo przypadkowego uszkodzenia lub utraty tego przedmiotu przechodzi na kupującego z chwilą wydania tej rzeczy kupującemu. Warto w tym miejscu doprecyzować, że przez konsumenta należy rozumieć osobę, która kupuje przedmiot na użytek własny, a nie na cele prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej. Poprzez wydanie rzeczy ustawodawca miał na myśli powierzenie jej przez e-sprzedawcę przewoźnikowi, pod warunkiem, że sprzedawca nie miał wpływu na wybór przewoźnika przez kupującego. Co to oznacza w praktyce?

Sprzedawca internetowy odpowiada za sprzedany produkt, a co za tym idzie przesyłkę, do momentu przekazania jej konsumentowi. Dotyczy to tych przypadków, gdy kupujący wybrał sposób dostarczenia przesyłki spośród oferowanych przez sprzedawcę. Taką samą sytuację mamy w przypadku wydania kupionej rzeczy innej, wskazanej przez kupującego osobie. Jeśli jednak kupujący wybrał inny sposób dostarczenia przedmiotu, niż oferował e-sklep, sprzedawca nie będzie odpowiadał za ewentualne powstałe w trakcie transportu uszkodzenia. Jednak ponieważ w większości przypadków kupujący decydują się na wybór sposobu dostawy spośród oferowanych przez e-sklep sposobów, to za przesyłkę zazwyczaj będzie odpowiadał e-sprzedawca.

Opakowanie to nie tylko bezpieczeństwo

Warto pamiętać, że wybór właściwego opakowania jest istotny także z innego powodu. Odpowiednio zabezpieczony towar pozwala na budowanie zaufania wśród klientów do e-sprzedawcy. Zadowoleni klienci chętniej polecają e-sklep następnym kupującym i równie chętnie sami powracają na kolejne zakupy.

Opakowanie pozwala też na budowanie świadomości marki. W tym celu należy wybrać opakowanie z nadrukiem, który może przybierać różną formę. Niekiedy jest to nazwa firmy lub jej adres, innym razem samo logo albo grafika. To zależy od strategii marketingowej i potrzeb konkretnego sklepu. Więcej o nadrukach na opakowaniach można przeczytać na stronie https://E-hurtownia-opakowan.pl.

Opakowania odgrywają w branży e-commerce bardzo ważną rolę. Są istotne nie tylko ze względu na bezpieczeństwo przesyłek, ale również z uwagi na możliwość działania przekazem marketingowym. Warto o tym pamiętać, jeśli planujemy rozpoczęcie sprzedaży internetowej.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here