Większość Wyszukaj w przeglądarce Google odbywa się przy użyciu telefonu komórkowego. Właśnie dlatego tak ważna jest dla twojej strony jej responsywność. Przedsiębiorcy oraz firmy, które nie zwracają na to uwagi, tracą swoich klientów na rzecz konkurencji. Aż 9 na 10 Polaków posiada smartfona. Niemal wszyscy posiadacze telefonów mają również dostęp do internetu w swoich komórkach. Z mobilnego internetu korzystają niemal wszyscy, a ze stacjonarnego około 70%. Wnioski nasuwają się same. Brak responsywności strony może doprowadzić swoją działalność do kryzysu. Internauci zrezygnują z korzystania na przykład ze strony internetowej i ulubionego sklepu, jeżeli będzie ona wyglądała nieestetycznie i nie będzie czytelna. Taki sposób tracimy klientów, i nie zdajemy sobie sprawy z tego, jak ważna jest responsywność strony.
Przeczytaj też: https://www.wsb.com.pl/responsywnosc-strony/
Na czym polega responsywność strony?
Responsywność strony jest to dopasowanie strony www do wyświetlacza Na jakim widzi ją internauta. Dla przykładu jeżeli prowadzimy firmę, która sprzedaje ubrania. Mamy do tej firmy również przeznaczony sklep internetowy. Nasza witryna będzie responsywna, jeżeli automatycznie dopasujemy ją do ekranu na przykład smartfona na którym ofertę sklepu będzie przeglądał potencjalny klient. W grę wchodzi wówczas rozdzielczość oraz nawigacja. Oczywiście strona musi nie tylko świetnie wyglądać, jeżeli chodzi o estetykę, ale musi być też czytelna na telefonie czy tablecie. Powinniśmy zatem odpowiednio ją dostosować. Taka strona powinna też ładować się w błyskawicznym tempie i zapełnić doskonały user experience, czyli doskonałe wrażenie użytkownika.
Dlaczego reaponsywność strony jest tak istotna?
Dobrze dopasowana witryna do różnych urządzeń jest niezwykle ważna przynajmniej z dwóch powodów:
• Klient błyskawicznie opuści witrynę twojego sklepu jeżeli będzie ona nieprawidłowo wyglądała. Zrezygnuje wówczas z zakupu u Ciebie, a w ten sposób stracisz potencjalnego klienta oraz pieniądze
• Google „karze” strony, które nie są responsywne. Takie witryny znacznie spadają w wynikach wyszukiwania. Jest to naturalny algorytm, który promuje strony, które są najbardziej użyteczne, a odrzuca te najbardziej odrzucające potencjalnych klientów.
To właśnie z tego powodu tak ważne jest responsywność strony. Twoja witryna www jest wizytówką twojego sklepu, zakładu bądź firmy działającej stacjonarnie. Musisz pamiętać żeby godnie reprezentował a ona Ciebie i była wygodna dla Twoich klientów.
Zobacz też: http://www.instytut-perswazji.pl/jak-zalozyc-swoja-dzialalnosc-w-unii-europejskiej/