logo

Logo jest prawdopodobnie głównym elementem identyfikacji wizualnej firmy, produktu lub usługi. Można je zdefiniować jako obraz, który poprzez typografie i symbole graficznie reprezentuje markę. Dobre logo odzwierciedla różne aspekty osobowości i wartości firmy i często wpływa na sposób, w jaki postrzega firmę opinia publiczna. Dlatego tworzenie tej graficznej reprezentacji marki jest procesem złożonym, wymagającym wiele refleksji i kreatywności. https://accent.waw.pl/

Co powinno odzwierciedlać logo?

Pierwszym wymogiem dla dobrego logo jest jego unikalność, tak aby marka, nie była mylona z inną, wyróżniała się i była zawsze pamiętana. Idealnie byłoby, gdyby logo było jednocześnie prosty – dobrym przykładem jest nadgryzione jabłko Apple. Logo z wieloma elementami może być mylące i nie przyciągać uwagi. Dobre logo powinno odzwierciedlać istotę firmy, jej wartości oraz, jeśli to możliwe, nawiązanie do branży, w której działa. Uważaj z kolorami: każdy odcień wywołuje inne odczucia. Zainwestuj czas, aby stworzyć dobre logo i aby nie żałować później, ponieważ zmienianie logo cały czas jest złym pomysłem i zabija tożsamość marki. Duże firmy rzadko zmieniają logo, a jeśli już, to jest to tylko „modernizacja” bez utraty związku z pierwszą wersją logo.

Briefing w celu stworzenia logo

Briefing to słowo szeroko używane w żargonie reklamowym. Odnosi się do kwestionariusza, który klient otrzymuje od agencji, aby zebrane informacje mogły posłużyć jako podstawa do przeprowadzenia kampanii. Nie inaczej jest w przypadku procesu tworzenia logo. Projektant potrzebuje jak najwięcej informacji o firmie, aby wykonać swoją pracę. Jeśli nie otrzyma informacji, zwiększa się niepowodzenia wykonania prawidłowego logo. https://accent.waw.pl/

Kompletny kwestionariusz wymaga opisu wszystkich produktów marki, szczegółowych informacji o konkurentach, wartości, preferowanych kolorów i wszelkich innych informacji, które mogą być przydatne. Przedsiębiorca może podać również inne spostrzeżenia, które uważa za przydatne w procesie twórczym.

Marka to nie tylko logo

Często zdarza się, że mówiąc o marce ludzie myślą tylko o logo. Ale w rzeczywistości to sięga znacznie dalej. Marka firmy to także postrzeganie jej przez społeczeństwo, paleta kolorów identyfikacji wizualnej, slogan, koncepcja, historia firmy i osobowość. Przekazanie pożądanego komunikatu do grupy docelowej poprzez te elementy to połowa drogi do sukcesu. Jeśli zakładasz nową firmę, rozważ wynajęcie wyspecjalizowanej firmy brandingowej, która przeprowadzi dokładne badania, aby opracować idealną propozycję marki dla Twojego biznesu – wraz z nazwą, identyfikacją wizualną, koncepcją i oczywiście logo.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here